MUSLIN PREUZEO KOMANDU!

Written by: Nikola Krunić




Danas je u Staroj Pazovi u društvu predsednika FSS -a Slaviše Kokeze, promovisan novi kormilar srpske reprezentativne lađe, Slavoljub Muslin. Iskusni stručnjak stigao je u orlovo gnezdo u funkciji vatrogasca - spasioca, sa ciljem da ugasi požar haosa u našoj reprezentaciji i da prekine post Srbije na međunarodnim takmičenjima. Ako pogledamo period od 2010. pa do danas, poverenje fudbalske javnosti poprilično su uzdrmale katastrofalne odluke čelnika FSS -a po pitanju izbora selektora i činjenica da reprezentacija već šestu godinu preskače velika takmičenja. Nedostatak autoriteta prethodnih selektora i nekompetentnost po pitanju selekcije igrača, rezultirali su katastrofalnim stanjem u našem reprezentativnom fudbalu i srozavanjem reputacije nacionalnog tima. Alibi za svaki neodlazak na SP ili EP bila je dobro poznata fraza: "Prioritet je podmlađivanje ekipe". Ispostavilo se po njihovim rečima da podmlađivanje traje duže nego studije Luneta Šćekića iz "Srećnih ljudi". Godine su prošle a da nismo videli ni rezultate, ni mlađu ekipu. Dolazak i promocija novog "kouča", otvara pitanje: Može li ovaj čovek da vrati reprezentaciju na staze slave? Uvid u to pitanje imaćemo nakon pripremnih utakmica protiv Kipra (25. maj, Užice), Izraela (31. maj, Novi Sad) i Rusije (5. jun, Monte Karlo).



Novi selektor Orlova istako je da je ubeđen da reprezentacija može da se plasira na SP u Rusiju, kao i da se nebi odazvao pozivu da misli suprotno: "Velika mi je čast a i obaveza što se nalazim na mestu selektora. Tako treba da razmišlja svako ko je deo nacionalnog tima. Svestan sam da me očekuje mnogo posla, jer dolazim u trenutku kada reprezentacija propušta poslednja tri velika takmičenja. Znam šta me čeka i da nisam svestan toga, ne bih prihvatio poziv FSS -a. Jedinstvo je jedina reč koja nas može odvesti u Rusiju. Ako budemo jedinstveno radili, ne gledajući ko je iz kog kluba, i ako nam zajednički interes bude plasman na SP, onda smo na dobrom putu", istakao je Muslin, naglasivši da su otvorena vrata svakome ko hoće da pomogne nacionalnom timu:



"Kada kažem da su vrata otvorena za svakoga ko hoće da pomogne, tu ne mislim samo na igrače, već i na ljude iz struke. Svako ko može da doprinese plasmanu makar jedan procenat, dobrodošao je. Još jednom apelujem na jedinstvo bez klupskih podeljenosti i da se svi zajedno okrenemo kvalifikacijama", konstatovao je selektor uz gromoglasan aplauz prisutnih u pres sali.


Iskusni stručnjak je takođe izjavio da u cilju napredovanja igrači i struka moraju biti iskreni jedni prema drugima: "Uvek sam tvrdio da moramo da se gledamo u oči i da govorimo istinu kako bismo napredovali. Na to ću uvek biti spreman. Preko 50 % loših rezultata ide na dušu igračima, tako da ćemo to pokušati da ispravimo. Imam maksimalno poverenje u ljude oko mene, tako da verujem da će se to popraviti. U razgovoru sa igračima, osetio sam da imaju želju da igraju za reprezentaciju, što je u meni probudilo optimizam. Uvek ću biti spreman da im kažem istinu u oči i to ću im napominjati pre svakog treninga i utakmice. To je moj sistem rada i smatram da samo tako možemo a napredujemo", zaključio je Muslin.



Bivši igrač i trener Zvezde tvrdi da ključ uspeha leži u saradnji sa trenerima mlađih reprezentativnih kategorija i klubova: "S obzirom da se ja nalazim na vrhu piramide, uspostaviću kontakt sa trenerima mlađih kategorija i superligaških klubova. Moramo da obratimo pažnju na igrače koji igraju u domaćoj ligi, ja sam pratio nekoliko mladih igrača i dogovorio sam se sa njihovim trenerima da se sastajemo nekoliko dana posle utakmice i da ih polako uvodimo u seniorski reprezentativni fudbal. Saradnja A reprezentacije sa klubovima i mlađim kategorijama je ključ uspeha", podvukao je Muslin, uz napomenu da se oštro protivi dovođenju stranaca u nacionalni tim.

Photo by: Fudbalski savez Srbije - zvanični sajt

Коментари